Rozdzia艂 I
Postanowienia og贸lne
搂 1
1. Ilekro膰 w statucie jest mowa o:
. "szkole" bez bli偶szego okre艣lenia, nale偶y przez to rozumie膰 - Zesp贸艂 Szk贸艂 Powiatowych w Myszy艅cu
. "uczniach" nale偶y przez to rozumie膰 wszystkie osoby odbywaj膮ce nauk臋 teoretyczn膮 w szkole, a praktyczn膮 nauk臋 zawodu u pracodawc贸w na podstawie umowy podpisanej pomi臋dzy uczniem ( m艂odociani pracownicy), a zak艂adem pracy.
搂 2
1. Szko艂a nosi nazw臋 Zesp贸艂 Szk贸艂 Powiatowych w Myszy艅cu im. Ks. Adama Bargielskiego.
2. Nazwa szko艂y jest u偶ywana w pe艂nym brzmieniu. Mo偶e by膰 u偶ywany skr贸t nazwy - ZSP.
3. Szko艂a u偶ywa piecz臋ci urz臋dowych, zgodnie z odr臋bnymi przepisami.
4. Zesp贸艂 Szk贸艂 posiada piecz臋膰 urz臋dow膮 wsp贸ln膮 dla wszystkich szk贸艂 wchodz膮cych w sk艂ad ze-spo艂u, zawieraj膮c膮 nazw臋 zespo艂u.
5. Tablice szk贸艂 wchodz膮cych w sk艂ad zespo艂u zawieraj膮 nazw臋 zespo艂u i nazw臋 szk贸艂.
6. W sk艂ad zespo艂u wchodz膮 nast臋puj膮ce szko艂y:
a) Trzyletnie Liceum Og贸lnokszta艂c膮ce na podbudowie gimnazjum,
b) Liceum Profilowane na podbudowie gimnazjum,
c) Technikum Informatyczne na podbudowie gimnazjum,
d) Zasadnicza Szko艂a Zawodowa,
e) Ponadgimnazjalne uzupe艂niaj膮ce liceum og贸lnokszta艂c膮ce dla doros艂ych na podbudowie szko艂y zasadniczej,
f) Szko艂a policealna.
7. Siedzib膮 szko艂y jest budynek przy ulicy Dzieci Polskich 5 w Myszy艅cu
8. Organem prowadz膮cym szko艂臋 jest Samorz膮d Powiatu w Ostro艂臋ce.
9. Nadz贸r pedagogiczny nad szko艂膮 sprawuje Kurator O艣wiaty Wojew贸dztwa Mazowieckiego po-przez Delegatur臋 w Ostro艂臋ce.
10. Jednostki wchodz膮ce w sk艂ad zespo艂u maj膮 wsp贸lne organy szko艂y oraz dzia艂aj膮 na podstawie niniejszego statutu.
搂3
1. Szko艂a jest jednostk膮 bud偶etow膮.
2. Zesp贸艂 Szk贸艂 Powiatowych w Myszy艅cu prowadzi ca艂okszta艂t rozlicze艅 finansowo-ksi臋gowych nast臋puj膮cych jednostek:
1/ wymienionych w 搂 2, pkt.6
2/ Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Myszy艅cu.
3/ O艣rodka Wypoczynkowego w Bobr贸wku
4/ Szkolnego Schroniska M艂odzie偶owego.
搂4
1. Szko艂y s膮 szko艂ami publicznymi, na podbudowie gimnazjum (wymienione w 搂2 punkt 6a, 6b,6c, 6d). Cykl kszta艂cenia w Liceum Og贸lnokszta艂c膮cym i Liceum Profilowanym trwa 3 lata, W Technikum Informatycznym 4 lata, w Zasadniczej Szkole Zawodowej -2 lub 3 lata w zale偶no艣ci od zawodu (Rozporz膮dzenie MENiS z dnia 18 kwietnia 2002 r.),w Ponadgimnazjalnym uzupe艂nia-j膮cym liceum og贸lnokszta艂c膮cym dla doros艂ych -2 lata, w Szkole Policealnej - 2 lata. Ucze艅, kt贸-ry nie otrzyma艂 promocji do nast臋pnej klasy lub nie uko艅czy艂 szko艂y (nie opanowa艂 materia艂u przewidzianego programem) ma prawo powtarzania klasy.
2. Zaj臋cia edukacyjne w ramach kszta艂cenia og贸lnego, stanowi膮ce realizacje podstawy programowe kszta艂cenia og贸lnego ustalonej dla szko艂y zasadniczej s膮 organizowane w oddzia艂ach. Natomiast zaj臋cia edukacyjne w ramach kszta艂cenia zawodowego stanowi膮ce realizacj臋 podstaw programo-wych kszta艂cenia w poszczeg贸lnych zawodach s膮 organizowane na terenie innych jednostek orga-nizacyjnych (centr贸w kszta艂cenia ustawicznego, centr贸w kszta艂cenia praktycznego oraz o艣rodk贸w dokszta艂cania i doskonalenia zawodowego) na podstawie umowy zawartej mi臋dzy szko艂膮 a dan膮 jednostk膮.
3. Uczniowie klas zasadniczej szko艂y zawodowej (m艂odociani pracownicy) praktyczn膮 nauk臋 zawo-du w poszczeg贸lnych zawodach odbywaj膮 w zak艂adach pracy na podstawie umowy o prac臋 w ce-lu przygotowania zawodowego zawartej mi臋dzy zak艂adem a m艂odocianym.
4. Opiek臋 i organizacj臋 w zakresie szkolenia praktycznego sprawuje i prowadzi kierownik szkolenia praktycznego.
5. Szko艂a umo偶liwia zdobycie wiedzy i umiej臋tno艣ci niezb臋dnych do uzyskania 艣wiadectwa:
a) w liceum og贸lnokszta艂c膮cym uko艅czenia liceum og贸lnokszta艂c膮cego lub po z艂o偶eniu egzami-nu dojrza艂o艣ci 艣wiadectwa dojrza艂o艣ci liceum og贸lnokszta艂c膮cego uprawniaj膮cego do przyj臋-cia na studia wy偶sze.
b) w liceum profilowanym uko艅czenia liceum profilowanego lub po z艂o偶eniu egzaminu dojrza艂o-艣ci 艣wiadectwa dojrza艂o艣ci liceum profilowanego uprawniaj膮cego do przyj臋cia na studia wy偶-sze,
c) w technikum informatycznym 艣wiadectwa uko艅czenia szko艂y oraz po z艂o偶eniu egzaminu ma-turalnego 艣wiadectwa dojrza艂o艣ci uprawniaj膮cego do przyj臋cia na studia wy偶sze, a po z艂o偶e-niu egzaminu zawodowego uzyskanie dyplomu potwierdzaj膮cego kwalifikacje zawodowe,
d) w szkole zasadniczej 艣wiadectwa uko艅czenia szko艂y zasadniczej i uzyskania tytu艂u robotnika wykwalifikowanego w wyuczonym zawodzie po zdaniu egzaminu potwierdzaj膮cego kwalifi-kacje zawodowe z nauki zawodu.
e) w ponadgimnazjalnym uzupe艂niaj膮cym liceum og贸lnokszta艂c膮cym uko艅czenia liceum og贸lno-kszta艂c膮cego dla doros艂ych lub po z艂o偶eniu egzaminu dojrza艂o艣ci, 艣wiadectwa dojrza艂o艣ci li-ceum og贸lnokszta艂c膮cego dla doros艂ych uprawniaj膮cego do przyj臋cia na studi贸w wy偶szych.
f) W szkole policealnej po zdaniu egzaminu z przygotowania zawodowego zdobycie tytu艂u technika informatyka
搂5
Kszta艂cenie w szkole odbywa si臋 :
1. W liceum og贸lnokszta艂c膮cym - w klasach o profilu og贸lnym.
2. W liceach profilowanych o profilach:
- rolniczo - spo偶ywczym,
- zarz膮dzanie informacj膮,
- ekonomiczno - administracyjny.
3. W technikum informatycznym o specjalno艣ci: aplikacja internetowa oraz grafika komputerowa.
3. W zasadniczej szkole zawodowej - w klasach dla m艂odocianych pracownik贸w.
4. W ponadgimnazjalnym uzupe艂niaj膮cym liceum og贸lnokszta艂c膮cym - w klasach o profilu
og贸lnym.
5. W szkole policealnej w zawodzie technik informatyk.
搂6
Nauczyciele ucz膮cy w szkole powinni posiada膰 wykszta艂cenie zgodne z wytycznymi Ministra Eduka-cji Narodowej.
搂7
1. Praca szko艂y opiera si臋 na planach:
a) Szkolny Program Wychowawczy,
b) Program Profilaktyki
c) Wewn膮trzszkolny System Oceniania,
d) Plan Rozwoju Szko艂y
Punkt a) i b) nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych.
2. Plany te stanowi膮 za艂膮cznik do statutu
Rozdzia艂 II
Cele i zadania szko艂y
搂8
1. Szko艂a realizuje cele i zadania okre艣lone w ustawie o systemie o艣wiaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, w szczeg贸lno艣ci umo偶liwia:
a) zdobycie wiedzy i umiej臋tno艣ci niezb臋dnych do uzyskania 艣wiadectwa o kt贸rych mowa w 搂4, pkt.6,
b) absolwentom dokonania 艣wiadomego wyboru dalszego kszta艂cenia poprzez pro- wadzenie preorientacji zawodowej.
2. Szko艂a realizuje cele i zadania wynikaj膮ce z przepis贸w prawa oraz z programu wychowawczego szko艂y stanowi膮cego za艂膮cznik do statutu. Program wychowawczy uchwala rada pedagogiczna po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Rodzic贸w i Samorz膮du Uczniowskiego.
3. Szko艂a zapewnia opiek臋 nad uczniami szczeg贸lnie uzdolnionymi poprzez umo偶liwienie im reali-zowania indywidualnych program贸w lub toku nauczania.
4. Szko艂a umo偶liwia uczniom otrzymanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej poprzez wyko-rzystanie funkcji badawczej, prognostycznej i terapeutycznej odpowiednich plac贸wek
5. Szko艂a wspomaga wychowawcz膮 rol臋 rodziny w zakresie kszta艂cenia postaw moralnych, patrio-tycznych i humanitarnych.
6. Szko艂a upowszechnia wiedz臋 ekologiczn膮 oraz kszta艂ci w艂a艣ciwe postawy wobec problem贸w ochrony 艣rodowiska.
7. Szko艂a upowszechnia wiedz臋 o regionie.
8. Szko艂a sprawuje opiek臋 nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb psychofizycznych i realizuje zasady wychowania zdrowotnego .
a) dyrektor szko艂y zwalnia ucznia z zaj臋膰 wychowania fizycznego na podstawie opinii wydanej przez lekarza.
b) dyrektor szko艂y zwalnia ucznia z wad膮 s艂uchu z nauki drugiego j臋zyka obcego na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej lub innej publicznej poradni spe-cjalistycznej oraz na pisemny wniosek rodzic贸w.
9. Szko艂a umo偶liwia podtrzymanie poczucia to偶samo艣ci narodowej, etnicznej i religijnej. Uczniowie maj膮 mo偶liwo艣膰 korzystania z lekcji religii w szkole.
搂9
1. Szko艂a realizuje zasad臋 przestrzegania obowi膮zuj膮cych przepis贸w bhp:
- nad uczniami przebywaj膮cymi w szkole w czasie zaj臋膰 nadobowi膮zkowych, obowi膮zkowych i pozalekcyjnych sprawuje opiek臋 nauczyciel prowadz膮cy zaj臋cia,
- uczniowie powinni przestrzega膰 godzin przyj艣cia do szko艂y i wyj艣cia ze szko艂y,
- grup膮 uczni贸w uj臋t膮 w planie szko艂y opiekuje si臋 jeden nauczyciel,
- nauczyciel odpowiada za bezpiecze艅stwo uczni贸w podczas zaj臋膰 edukacyjnych.
2. Opuszczanie miejsca pracy przez nauczyciela jest mo偶liwe pod warunkiem, 偶e dyrektor wyrazi na to zgod臋, a opiek臋 nad klas膮 przejmie inny pracownik szko艂y,
- w szczeg贸lnych przypadkach (choroba nauczyciela) dopuszczalne jest 艂膮czenie grup lub ca-艂ych klas i przekazanie jednemu nauczycielowi opieki nad t膮 grup膮,
- nauczyciel nie mo偶e wyprosi膰 ucznia z klasy, je艣li nie jest w stanie zapewni膰 mu odpowied-niej opieki,
- zwolnienie ucznia z zaj臋膰 z zamiarem odbycia przez niego innych zaj臋膰 w szkole lub pracy w bibliotece jest dopuszczalne tylko po uzgodnieniu tego z nauczycielem lub z bibliotekark膮,
- nad uczniami przebywaj膮cymi w szkole w czasie przerw sprawuj臋 opiek臋 nauczyciel dy偶urny wyznaczony przez dyrekcj臋 szko艂y. Harmonogram dy偶ur贸w nauczycielskich obowi膮zuj膮cych w danym roku szkolnym umieszczony jest w pokoju nauczycielskim,
- ka偶de zaj臋cia odbywaj膮ce si臋 poza szko艂膮 s膮 zg艂aszane do dyrekcji i odnotowywane w ksi臋-dze wyj艣膰,
- w trakcie wycieczek organizowanych przez szko艂臋 opiek臋 sprawuje wyznaczony opiekun wycieczki.
搂10
Uczniowie klas pierwszych rozpoczynaj膮cy nauk臋 w szkole otaczani s膮 specjaln膮 opiek膮 adaptuj膮c膮 ich do nowego 艣rodowiska poprzez:
a) zapoznanie z histori膮 szko艂y
b) zapoznanie z miastem,
c) indywidualne rozpoznanie ich sytuacji zdrowotnej, rodzinnej i materialnej.
搂11
Uczniowie z grup dyspanseryjnych, a tak偶e z rodzin zagro偶onych niedostosowaniem spo艂ecznym, otaczani s膮 specjaln膮 opiek膮 pedagogiczn膮 i stanowi膮 grup臋 uczni贸w "specjalnej troski"
搂12
Uczniom, kt贸rym z powodu sytuacji rodzinnej lub przypadk贸w losowych potrzebna jest pomoc udzielane s膮 zapomogi pieni臋偶ne w miar臋 posiadanych na ten cel 艣rodk贸w.
1. Udziela si臋 uczniom pomocy w ramach dzia艂ania programu ZPORR ,,Wyr贸wnywanie szans edu-kacyjnych przez programy stypendialne" (katalog wydatk贸w obligatoryjnie wymaganych przez szko-艂臋 stanowi za艂膮cznik do statutu).
搂13
Dyrektor szko艂y powierza ka偶dy oddzia艂 szczeg贸lnej opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli ucz膮cych w tym oddziale zwanemu wychowawc膮 klasy (dotyczy szk贸艂 wymienionych w 搂 2 pkt 6a, 6b, 6c, 6d), opiekunem oddzia艂u (dotyczy szk贸艂 wymienionych w 搂 2 pkt 6e, 6f). Rada klasowa rodzic贸w lub samorz膮d danej klasy mo偶e wnioskowa膰 do dyrektora szko艂y o zmian臋 wychowawcy klasy. Dyrektor szko艂y podejmuje decyzje w oparciu o dok艂adn膮 analiz臋 wniosku i przy jego popar-ciu przez co najmniej 50% uczni贸w lub rodzic贸w danej klasy.
搂14
Wychowawca klasy (opiekun oddzia艂u) jest powiernikiem spraw uczni贸w oraz mediatorem i nego-cjatorem w rozstrzyganiu kwestii spornych wewn膮trzzespo艂owych oraz mi臋dzy uczniami a pracow-nikami szko艂y. Wychowawca klasy realizuje nast臋puj膮ce zadania:
1/ wsp贸艂pracuje i wsp贸艂dzia艂a z nauczycielami ucz膮cymi w danej klasie, rodzicami
uczni贸w oraz specjalistami z zakresu pomocy pedagogicznej i zdrowotnej na terenie
szko艂y.
2/ utrzymuje sta艂y kontakt z rodzicami uczni贸w, poznaje warunki domowe i potrzeby
opieku艅czo-wychowawcze swych wychowank贸w.
3/ planuje, organizuje wsp贸lnie z uczniami swojej klasy r贸偶ne formy 偶ycia zespo艂owe
go i poza ni膮 rozwijaj膮ce jednostki i integruj膮ce klas臋.
搂15
Ka偶dy wychowawca ustala z uczniami i rodzicami dzie艅 i godzin臋 indywidualnych spotka艅 z wy-chowankami i rodzicami, o terminie tych spotka艅 powiadamia dyrektora szko艂y.
Rozdzia艂 III
Organy szko艂y
搂16
Organami szko艂y s膮:
1. Dyrektor szko艂y
2. Rada Pedagogiczna
3. Rada Rodzic贸w
4. Samorz膮d Uczniowski
Ust. 3 i 4 nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych.
搂17
1. Dyrektor szko艂y w szczeg贸lno艣ci:
a) kieruje bie偶膮c膮 dzia艂alno艣ci膮 dydaktyczno - wychowawcz膮 szko艂y oraz reprezentuje j膮 na ze-wn膮trz,
b) sprawuje nadz贸r pedagogiczny,
c) sprawuje opiek臋 nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne dzia艂ania prozdrowotne,
d) realizuje uchwa艂y Rady Pedagogicznej podj臋te w ramach jej kompetencji,
e) dysponuje 艣rodkami okre艣lonymi w planie finansowym szko艂y i ponosi odpowiedzialno艣膰 za ich prawid艂owe wykorzystanie a tak偶e mo偶e organizowa膰 administracyjn膮, finansow膮 i go-spodarcz膮 obs艂ug臋 szko艂y.
f) planuje, organizuje i przeprowadza mierzenie jako艣ci pracy szko艂y
g) Inspiruje i wspiera nauczycieli w spe艂nieniu przez nich wymaga艅 w zakresie jako艣ci pracy szko艂y,
h) opracowuje program rozwoju szko艂y,
i) podejmuje dzia艂ania organizacyjne umo偶liwiaj膮ce obr贸t u偶ywanymi podr臋cznikami na terenie szko艂y.
2. Dyrektor jest kierownikiem zak艂adu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracownik贸w nie b臋d膮cych nauczycielami.
3. Dyrektor decyduje w sprawach:
a) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracownik贸w szko艂y,
b) przyznawania nagr贸d oraz wymierzania kar porz膮dkowych nauczycielom oraz innym pracow-nikom szko艂y,
c) wyst臋powania z wnioskami, po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Pedagogicznej w sprawach odzna-cze艅, nagr贸d i innych wyr贸偶nie艅 dla nauczycieli oraz pozosta艂ych pracownik贸w szko艂y.
4. Dyrektor szko艂y w porozumieniu z organem prowadz膮cym szko艂臋, organem sprawuj膮cym nadz贸r pedagogiczny, mo偶e zmienia膰 lub wprowadza膰 nowe zawody w Zasadniczej Szkole Zawodowej oraz nowe kierunki kszta艂cenia w Zespole Szk贸艂 Powiatowych.
5. Dyrektor szko艂y w wykonaniu swoich zada艅 wsp贸艂pracuje z Rad膮 Pedagogiczn膮, rodzicami i Sa-morz膮dem Uczniowskim.
6. Powierzenia funkcji wicedyrektora szko艂y dokonuje dyrektor szko艂y po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Pedagogicznej i organu prowadz膮cego szko艂臋.
7. Dyrektor szko艂y mo偶e po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Rodzic贸w wprowadzi膰 obowi膮zek noszenia na terenie szko艂y jednolitego stroju.
搂18
1. W sk艂ad Rady Pedagogicznej wchodz膮 wszyscy nauczyciele i pracownicy pedagogiczni zatrudnie-ni w szkole lub plac贸wce oraz pracownicy innych zak艂ad贸w pracy pe艂ni膮cy funkcje instruktor贸w praktycznej nauki zawodu lub prowadz膮cy prac臋 wychowawcz膮 z m艂odocianymi pracownikami w plac贸wkach zbiorowego zakwaterowania, dla kt贸rych praca dydaktyczna i wychowawcza sta-nowi podstawowe zaj臋cie. W zebraniach rady pedagogicznej mog膮 tak偶e bra膰 udzia艂, z g艂osem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodnicz膮cego za zgod膮 lub na wniosek rady pedago-gicznej, w tym przedstawiciele stowarzysze艅 i innych organizacji, w szczeg贸lno艣ci organizacji harcerskich, kt贸rych celem statutowym jest dzia艂alno艣膰 wychowawcza lub rozszerzenie i wzboga-cenie form dzia艂alno艣ci dydaktycznej, wychowawczej i opieku艅czej szko艂y.
2. Przewodnicz膮cym Rady Pedagogicznej jest dyrektor szko艂y.
3. Zebrania plenarne Rady Pedagogicznej s膮 organizowane przed rozpocz臋ciem roku szkolnego, w zwi膮zku z zatwierdzeniem wynik贸w klasyfikowania i promowania uczni贸w, po zako艅czeniu rocznych zaj臋膰 szkolnych oraz w miar臋 bie偶膮cych potrzeb.
4. Dyrektor szko艂y przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej ni偶 dwa razy w roku szkolnym, informacj臋 o dzia艂alno艣ci szko艂y oraz wnioski wynikaj膮ce ze sprawowania nadzoru pedagogicz-nego.
5. Do kompetencji Rady Pedagogicznej nale偶y:
a) zatwierdzenie plan贸w pracy szko艂y,
b) zatwierdzenie wynik贸w klasyfikacji i promocji uczni贸w,
c) podejmowanie uchwa艂 w sprawie innowacji i eksperyment贸w pedagogicznych w szkole,
d) ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,
e) podejmowanie uchwa艂 w sprawach skre艣lenia z listy uczni贸w,
f) podejmowanie uchwa艂 w sprawie ustalenia szkolnego zestawu program贸w nauczania i szkol-nych zestaw贸w podr臋cznik贸w, po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Rodzic贸w.
6. Rada Pedagogiczna opiniuje:
a) organizacj臋 pracy szko艂y w tym tygodniowy rozk艂ad zaj臋膰 lekcyjnych i pozalekcyjnych,
b) wnioski dyrektora szko艂y w sprawie przydzia艂u nauczycielom odznacze艅, nagr贸d i innych wy-r贸偶nie艅,
c) propozycje dyrektora szko艂y w sprawie przydzia艂u nauczycielom sta艂ych prac w ramach wy-nagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowych p艂atnych zaj臋膰 dydaktyczno-wychowawczych,
d) projekt planu finansowego szko艂y,
7. Dyrektor szko艂y wstrzymuje wykonanie uchwa艂 Rady Pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwa艂y dyrektor niezw艂ocznie zawiadamia Starost臋 Ostro艂臋c-kiego, kt贸ry uchyla uchwa艂臋 w razie stwierdzenia jej niezgodno艣ci z przepisami prawa. Decyzja Starosty Ostro艂臋ckiego jest ostateczna.
8. Rada Pedagogiczna mo偶e wyst臋powa膰 z wnioskiem do Starosty Ostro艂臋ckiego o odwo艂anie z funkcji dyrektora lub do dyrektora o odwo艂anie nauczyciela ze stanowiska wicedyrektora.(Art. 42, ust. 2 Ustawy o Systemie O艣wiaty)
9. Rad臋 Pedagogiczn膮 zwo艂uje dyrektor powiadamiaj膮c cz艂onk贸w rady o posiedzeniu na 3 dni przed jej terminem.
10. Nadzwyczajne posiedzenie Rady Pedagogicznej zwo艂uje dyrektor na wniosek 30% cz艂onk贸w rady i wyznacza termin posiedzenia z 1-dniowym wyprzedzeniem informuj膮c o tym cz艂onk贸w Rady.
11. Uchwa艂y Rady Pedagogicznej s膮 podejmowane zwyk艂膮 wi臋kszo艣ci膮 g艂os贸w w obecno艣ci co naj-mniej po艂owy jej cz艂onk贸w. Zebrania Rady Pedagogicznej s膮 protoko艂owane.
12. Nauczyciele zobowi膮zani s膮 do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach Rady Peda-gogicznej, kt贸re mog膮 narusza膰 dobro osobiste uczni贸w lub ich rodzic贸w, a tak偶e nauczycieli i innych pracownik贸w szko艂y.
搂19
1. Rada Rodzic贸w stanowi reprezentacj臋 rodzic贸w uczni贸w Zespo艂u Szk贸艂 Powiatowych w My-szy艅cu. Mo偶e ona wyst臋powa膰 do Rady Pedagogicznej, dyrektora szko艂y z wnioskami i opiniami dotycz膮cymi wszystkich spraw szko艂y.
2. W sk艂ad Rady Rodzic贸w wchodz膮 po jednym przedstawicielu rad oddzia艂owych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodzic贸w uczni贸w danego oddzia艂u.
3. W celu wspierania dzia艂alno艣ci statutowej szko艂y, rada rodzic贸w mo偶e gromadzi膰 fundusze z dobrowolnych sk艂adek rodzic贸w oraz innych 藕r贸de艂. Zasady wydatkowania funduszy Rady Ro-dzic贸w okre艣la regulamin o kt贸rym mowa w ust. 4.
4. Rada Rodzic贸w uchwala regulamin swojej dzia艂alno艣ci, w kt贸rym okre艣la w szczeg贸lno艣ci we-wn臋trzne struktury i tryb pracy Rady.
5. Do kompetencji Rady Rodzic贸w nale偶y:
a) uchwalanie w porozumieniu z rada pedagogiczn膮:
|