logo
Prawo lokalne » UCHWA艁Y
Statut ZSP Myszyniec
A R T Y K U 艁   A R C H I W A L N Y








Tekst jednolity statutu Zespo艂u Szk贸艂 Powiatowych im. Ks. A. Bargielskiego w Myszy艅cu.

( Po zmianach wprowadzonych Uchwa艂ami Rady Pedagogicznej w dniu 23 wrze艣nia 2008r.
i w dniu 9 pa藕dziernika 2008r.)





STATUT





ZESPO艁U SZK脫艁 POWIATOWYCH
im. Ks. Adama Bargielskiego

W MYSZY艃CU

















Rozdzia艂 I
Postanowienia og贸lne
搂 1
Ilekro膰 w statucie jest mowa o:

1) "szkole" bez bli偶szego okre艣lenia, nale偶y przez to rozumie膰2) - Zesp贸艂 Szk贸艂 Powiatowych
im. Ks. Adama Bargielskiego w Myszy艅cu;

3) " uczniach" nale偶y przez to rozumie膰4) wszystkie osoby odbywaj膮ce nauk臋 teoretyczn膮 w
szkole, a praktyczn膮 nauk臋 zawodu u pracodawc贸w na podstawie umowy podpisanej
pomi臋dzy uczniem ( m艂odociani pracownicy), a zak艂adem pracy.

搂 2
Szko艂a nosi nazw臋 Zesp贸艂 Szk贸艂 Powiatowych w Myszy艅cu im. Ks. Adama Bargielskiego.

Nazwa szko艂y jest u偶ywana w pe艂nym brzmieniu. Mo偶e by膰 u偶ywany skr贸t nazwy - ZSP.

Szko艂a u偶ywa piecz臋ci urz臋dowych, zgodnie z odr臋bnymi przepisami.

Zesp贸艂 Szk贸艂 posiada piecz臋膰 urz臋dow膮 wsp贸ln膮 dla wszystkich szk贸艂 wchodz膮cych w sk艂ad zespo艂u, zawieraj膮c膮 nazw臋 zespo艂u.

Tablice szk贸艂 wchodz膮cych w sk艂ad zespo艂u zawieraj膮 nazw臋 zespo艂u i nazw臋 szk贸艂.

W sk艂ad zespo艂u wchodz膮 nast臋puj膮ce szko艂y:

trzyletnie liceum og贸lnokszta艂c膮ce na podbudowie gimnazjum;

liceum profilowane na podbudowie gimnazjum;

technikum na podbudowie gimnazjum;

zasadnicza szko艂a zawodowa;

ponadgimnazjalne uzupe艂niaj膮ce liceum og贸lnokszta艂c膮ce dla doros艂ych na podbudowie szko艂y zasadniczej;

szko艂a policealna.

Siedzib膮 szko艂y jest budynek przy ulicy Dzieci Polskich 5 w Myszy艅cu.

Organem prowadz膮cym szko艂臋 jest Samorz膮d Powiatu w Ostro艂臋ce.

Nadz贸r pedagogiczny nad szko艂膮 sprawuje Kurator O艣wiaty Wojew贸dztwa Mazowieckiego
poprzez Delegatur臋 w Ostro艂臋ce.

Jednostki wchodz膮ce w sk艂ad zespo艂u maj膮 wsp贸lne organy szko艂y oraz dzia艂aj膮 na podstawie niniejszego statutu.

搂3
Szko艂a jest jednostk膮 bud偶etow膮.

Zesp贸艂 Szk贸艂 Powiatowych w Myszy艅cu prowadzi ca艂okszta艂t rozlicze艅 finansowo-ksi臋gowych jednostek wymienionych w 搂 2 ust.6.

搂4
Szko艂y s膮 szko艂ami publicznymi, na podbudowie gimnazjum (wymienione w 搂2 ust.6 pkt 1,2,3,4) Cykl kszta艂cenia w Liceum Og贸lnokszta艂c膮cym i Liceum Profilowanym trwa 3 lata, W Technikum Informatycznym 4 lata, w Zasadniczej Szkole Zawodowej -2 lub 3 lata w zale偶no艣ci od zawodu (Rozporz膮dzenie MENiS z dnia 18 kwietnia 2002 r.),w Ponadgimnazjalnym uzupe艂niaj膮cym liceum og贸lnokszta艂c膮cym dla doros艂ych -2 lata, w Szkole Policealnej - 2 lata. Ucze艅, kt贸ry nie otrzyma艂 promocji do nast臋pnej klasy lub nie uko艅czy艂 szko艂y (nie opanowa艂 materia艂u przewidzianego programem) ma prawo powtarzania klasy.

Zaj臋cia edukacyjne w ramach kszta艂cenia og贸lnego, stanowi膮ce realizacje podstawy programowe kszta艂cenia og贸lnego ustalonej dla szko艂y zasadniczej s膮 organizowane w oddzia艂ach. Natomiast zaj臋cia edukacyjne w ramach kszta艂cenia zawodowego stanowi膮ce realizacj臋 podstaw programowych kszta艂cenia w poszczeg贸lnych zawodach s膮 organizowane na terenie innych jednostek organizacyjnych (centr贸w kszta艂cenia ustawicznego, centr贸w kszta艂cenia praktycznego oraz o艣rodk贸w dokszta艂cania i doskonalenia zawodowego) na podstawie umowy zawartej mi臋dzy szko艂膮 a dan膮 jednostk膮.

Uczniowie klas zasadniczej szko艂y zawodowej (m艂odociani pracownicy) praktyczn膮 nauk臋 zawodu w poszczeg贸lnych zawodach odbywaj膮 w zak艂adach pracy na podstawie umowy o prac臋 w celu przygotowania zawodowego zawartej mi臋dzy zak艂adem a m艂odocianym.

Opiek臋 i organizacj臋 w zakresie szkolenia praktycznego sprawuje i prowadzi kierownik szkolenia praktycznego lub zast臋pca dyrektora.

Szko艂a umo偶liwia zdobycie wiedzy i umiej臋tno艣ci niezb臋dnych do uzyskania 艣wiadectwa:


w liceum og贸lnokszta艂c膮cym uko艅czenia liceum og贸lnokszta艂c膮cego lub po z艂o偶eniu egzaminu dojrza艂o艣ci 艣wiadectwa dojrza艂o艣ci liceum og贸lnokszta艂c膮cego uprawniaj膮cego do przyj臋cia na studia wy偶sze;

w liceum profilowanym uko艅czenia liceum profilowanego lub po z艂o偶eniu egzaminu dojrza艂o艣ci 艣wiadectwa dojrza艂o艣ci liceum profilowanego uprawniaj膮cego do przyj臋cia na studia wy偶sze;

w technikum informatycznym 艣wiadectwa uko艅czenia szko艂y oraz po z艂o偶eniu egzaminu maturalnego 艣wiadectwa dojrza艂o艣ci uprawniaj膮cego do przyj臋cia na studia wy偶sze, a po z艂o偶eniu egzaminu zawodowego uzyskanie dyplomu potwierdzaj膮cego kwalifikacje zawodowe;

w szkole zasadniczej 艣wiadectwa uko艅czenia szko艂y zasadniczej i uzyskania tytu艂u robotnika wykwalifikowanego w wyuczonym zawodzie po zdaniu egzaminu potwierdzaj膮cego kwalifikacje zawodowe z nauki zawodu;

w ponadgimnazjalnym uzupe艂niaj膮cym liceum og贸lnokszta艂c膮cym uko艅czenia liceum og贸lnokszta艂c膮cego dla doros艂ych lub po z艂o偶eniu egzaminu dojrza艂o艣ci, 艣wiadectwa dojrza艂o艣ci liceum og贸lnokszta艂c膮cego dla doros艂ych uprawniaj膮cego do przyj臋cia na studi贸w wy偶szych;
w szkole policealnej po zdaniu egzaminu z przygotowania zawodowego zdobycie tytu艂u technika informatyka.

搂5
Kszta艂cenie w szkole odbywa si臋 :

w liceum og贸lnokszta艂c膮cym;

w liceach profilowanych o profilach:

a) rolniczo - spo偶ywczym,

b) zarz膮dzanie informacj膮,

c) ekonomiczno - administracyjny.

w technikum w zawodach:

technik informatyk o specjalno艣ci aplikacja internetowa oraz grafika komputerowa,

technik ekonomista.

w zasadniczej szkole zawodowej - w klasach dla m艂odocianych pracownik贸w.

w ponadgimnazjalnym uzupe艂niaj膮cym liceum og贸lnokszta艂c膮cym

W szkole policealnej w zawodzie technik informatyk.

搂6
Nauczyciele ucz膮cy w szkole powinni posiada膰 wykszta艂cenie zgodne z wytycznymi Ministra Edukacji Narodowej.

搂7
Praca szko艂y opiera si臋 na planach:

szkolny program wychowawczy;

program profilaktyki;

wewn膮trzszkolne zasady oceniania.

Punkt 1 i 2 nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych.

Plany te stanowi膮 za艂膮cznik do statutu.





Rozdzia艂 II
Cele i zadania szko艂y

搂8
Szko艂a realizuje cele i zadania okre艣lone w ustawie o systemie o艣wiaty oraz przepisach
wydanych na jej podstawie, w szczeg贸lno艣ci umo偶liwia:

zdobycie wiedzy i umiej臋tno艣ci niezb臋dnych do uzyskania 艣wiadectwa o kt贸rych mowa w
搂4 ust. 5;

absolwentom dokonania 艣wiadomego wyboru dalszego kszta艂cenia poprzez pro- wadzenie preorientacji zawodowej.

Szko艂a realizuje cele i zadania wynikaj膮ce z przepis贸w prawa oraz z programu wychowawczego szko艂y stanowi膮cego za艂膮cznik do statutu. Program wychowawczy uchwala rada pedagogiczna po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Rodzic贸w i Samorz膮du Uczniowskiego.

Szko艂a zapewnia opiek臋 nad uczniami szczeg贸lnie uzdolnionymi poprzez umo偶liwienie im realizowania indywidualnych program贸w lub toku nauczania.

Szko艂a umo偶liwia uczniom otrzymanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej poprzez wykorzystanie funkcji badawczej, prognostycznej i terapeutycznej odpowiednich plac贸wek.

Szko艂a wspomaga wychowawcz膮 rol臋 rodziny w zakresie kszta艂cenia postaw moralnych, patriotycznych i humanitarnych.

Szko艂a upowszechnia wiedz臋 ekologiczn膮 oraz kszta艂ci w艂a艣ciwe postawy wobec problem贸w ochrony 艣rodowiska.

Szko艂a upowszechnia wiedz臋 o regionie.

Szko艂a sprawuje opiek臋 nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb psychofizycznych i realizuje zasady wychowania zdrowotnego .

dyrektor szko艂y zwalnia ucznia z zaj臋膰 wychowania fizycznego na podstawie opinii wydanej przez lekarza;
dyrektor szko艂y zwalnia ucznia z wad膮 s艂uchu z nauki drugiego j臋zyka obcego na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej lub innej publicznej poradni specjalistycznej oraz na pisemny wniosek rodzic贸w;
Szko艂a umo偶liwia podtrzymanie poczucia to偶samo艣ci narodowej, etnicznej i religijnej. Uczniowie maj膮 mo偶liwo艣膰 korzystania z lekcji religii w szkole.

搂9
Szko艂a realizuje zasad臋 przestrzegania obowi膮zuj膮cych przepis贸w bhp:

1) nad uczniami przebywaj膮cymi w szkole w czasie zaj臋膰2) nadobowi膮zkowych, obowi膮zkowych i pozalekcyjnych sprawuje opiek臋 nauczyciel prowadz膮cy zaj臋cia;

3) uczniowie powinni przestrzega膰4) godzin przyj艣cia do szko艂y i wyj艣cia ze szko艂y;

5) grup膮 uczni贸w uj臋t膮 w planie szko艂y opiekuje si臋 jeden nauczyciel;

6) nauczyciel odpowiada za bezpiecze艅stwo uczni贸w podczas zaj臋膰7) edukacyjnych;

2. Opuszczanie miejsca pracy przez nauczyciela jest mo偶liwe pod warunkiem, 偶e dyrektor wyrazi na to zgod臋, a opiek臋 nad klas膮 przejmie inny pracownik szko艂y.
w szczeg贸lnych przypadkach (choroba nauczyciela) dopuszczalne jest 艂膮czenie grup lub ca艂ych klas i przekazanie jednemu nauczycielowi opieki nad t膮 grup膮;

nauczyciel nie mo偶e wyprosi膰 ucznia z klasy, je艣li nie jest w stanie zapewni膰 mu odpowiedniej opieki;

zwolnienie ucznia z zaj臋膰 z zamiarem odbycia przez niego innych zaj臋膰 w szkole lub pracy w bibliotece jest dopuszczalne tylko po uzgodnieniu tego z nauczycielem lub z bibliotekark膮;

nad uczniami przebywaj膮cymi w szkole w czasie przerw sprawuj臋 opiek臋 nauczyciel dy偶urny wyznaczony przez dyrekcj臋 szko艂y. Harmonogram dy偶ur贸w nauczycielskich obowi膮zuj膮cych w danym roku szkolnym umieszczony jest w pokoju nauczycielskim;

ka偶de zaj臋cia odbywaj膮ce si臋 poza szko艂膮 s膮 zg艂aszane do dyrekcji i odnotowywane w ksi臋dze wyj艣膰;

w trakcie wycieczek organizowanych przez szko艂臋 opiek臋 sprawuje wyznaczony opiekun wycieczki.

搂10
Uczniowie klas pierwszych rozpoczynaj膮cy nauk臋 w szkole otaczani s膮 specjaln膮 opiek膮
adaptuj膮c膮 ich do nowego 艣rodowiska poprzez:

zapoznanie z histori膮 szko艂y;

zapoznanie z miastem;

indywidualne rozpoznanie ich sytuacji zdrowotnej, rodzinnej i materialnej;

搂11
Uczniowie z grup dyspanseryjnych, a tak偶e z rodzin zagro偶onych niedostosowaniem spo艂ecznym, otaczani s膮 specjaln膮 opiek膮 pedagogiczn膮 i stanowi膮 grup臋 uczni贸w "specjalnej troski"

搂12
Uczniom, kt贸rym z powodu sytuacji rodzinnej lub przypadk贸w losowych potrzebna jest pomoc udzielane s膮 zapomogi pieni臋偶ne w miar臋 posiadanych na ten cel 艣rodk贸w i dost臋pnych 藕r贸de艂.

搂13
Dyrektor szko艂y powierza ka偶dy oddzia艂 szczeg贸lnej opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli ucz膮cych w tym oddziale zwanemu wychowawc膮 klasy (dotyczy szk贸艂 wymienionych w 搂 2 ust.6 pkt 1,2,3,4 ), opiekunem oddzia艂u (dotyczy szk贸艂 wymienionych w 搂 2 ust.6 pkt 5,6 ). Rada klasowa rodzic贸w lub samorz膮d danej klasy mo偶e wnioskowa膰 do dyrektora szko艂y o zmian臋 wychowawcy klasy. Dyrektor szko艂y podejmuje decyzje w oparciu o dok艂adn膮 analiz臋 wniosku i przy jego poparciu przez co najmniej 50% uczni贸w i rodzic贸w danej klasy.

搂14
Wychowawca klasy (opiekun oddzia艂u) jest powiernikiem spraw uczni贸w oraz mediatorem i negocjatorem w rozstrzyganiu kwestii spornych wewn膮trzzespo艂owych oraz mi臋dzy uczniami a pracownikami szko艂y. Wychowawca klasy realizuje nast臋puj膮ce zadania:

wsp贸艂pracuje i wsp贸艂dzia艂a z nauczycielami ucz膮cymi w danej klasie, rodzicami uczni贸w oraz specjalistami z zakresu pomocy pedagogicznej i zdrowotnej na terenie
szko艂y;

utrzymuje sta艂y kontakt z rodzicami uczni贸w, poznaje warunki domowe i potrzeby
opieku艅czo-wychowawcze swych wychowank贸w;

planuje, organizuje wsp贸lnie z uczniami swojej klasy r贸偶ne formy 偶ycia zespo艂owe
go i poza ni膮 rozwijaj膮ce jednostki i integruj膮ce klas臋;

搂15
Ka偶dy wychowawca ustala z uczniami i rodzicami dzie艅 i godzin臋 indywidualnych spotka艅 z wychowankami i rodzicami, o terminie tych spotka艅 powiadamia dyrektora szko艂y.

Rozdzia艂 III
Organy szko艂y

搂16
Organami szko艂y s膮:

dyrektor szko艂y;

rada pedagogiczna;

rada rodzic贸w;

samorz膮d uczniowski;

pkt. 3 i 4 nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych.

搂17
Dyrektor szko艂y w szczeg贸lno艣ci:

kieruje bie偶膮c膮 dzia艂alno艣ci膮 dydaktyczno - wychowawcz膮 szko艂y oraz reprezentuje j膮 na zewn膮trz;

sprawuje nadz贸r pedagogiczny;

sprawuje opiek臋 nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne dzia艂ania prozdrowotne;

realizuje uchwa艂y Rady Pedagogicznej podj臋te w ramach jej kompetencji;
dysponuje 艣rodkami okre艣lonymi w planie finansowym szko艂y i ponosi odpowiedzialno艣膰 za ich prawid艂owe wykorzystanie a tak偶e mo偶e organizowa膰 administracyjn膮, finansow膮 i gospodarcz膮 obs艂ug臋 szko艂y;

inspiruje i wspiera nauczycieli w spe艂nieniu przez nich wymaga艅 w zakresie jako艣ci pracy szko艂y, zapewnia bezpiecze艅stwo uczniom i nauczycielom w czasie zaj臋膰 organizowanych przez szko艂臋.

Dyrektor jest kierownikiem zak艂adu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracownik贸w nie b臋d膮cych nauczycielami.

Dyrektor decyduje w sprawach:

zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracownik贸w szko艂y;

przyznawania nagr贸d oraz wymierzania kar porz膮dkowych nauczycielom oraz innym pracownikom szko艂y;

wyst臋powania z wnioskami, po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Pedagogicznej w sprawach odznacze艅, nagr贸d i innych wyr贸偶nie艅 dla nauczycieli oraz pozosta艂ych pracownik贸w szko艂y.

Dyrektor szko艂y w porozumieniu z organem prowadz膮cym szko艂臋, organem sprawuj膮cym nadz贸r pedagogiczny, mo偶e zmienia膰 lub wprowadza膰 nowe zawody w Zasadniczej Szkole Zawodowej oraz nowe kierunki kszta艂cenia w Zespole Szk贸艂 Powiatowych.

Dyrektor szko艂y w wykonaniu swoich zada艅 wsp贸艂pracuje z Rad膮 Pedagogiczn膮, rodzicami
i Samorz膮dem Uczniowskim.

Powierzenia funkcji wicedyrektora szko艂y dokonuje dyrektor szko艂y po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Pedagogicznej i organu prowadz膮cego szko艂臋.

Dyrektor szko艂y mo偶e po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Rodzic贸w wprowadzi膰 obowi膮zek noszenia na terenie szko艂y jednolitego stroju.

搂18
W sk艂ad Rady Pedagogicznej wchodz膮: dyrektor szko艂y i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole, pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w szkole lub plac贸wce oraz pracownicy innych zak艂ad贸w pracy pe艂ni膮cy funkcje instruktor贸w praktycznej nauki zawodu lub prowadz膮cy prac臋 wychowawcz膮 z m艂odocianymi pracownikami w plac贸wkach zbiorowego zakwaterowania, dla kt贸rych praca dydaktyczna i wychowawcza stanowi podstawowe zaj臋cie. W zebraniach Rady Pedagogicznej mog膮 tak偶e bra膰 udzia艂, z g艂osem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodnicz膮cego za zgod膮 lub na wniosek rady pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzysze艅 i innych organizacji, w szczeg贸lno艣ci organizacji harcerskich, kt贸rych celem statutowym jest dzia艂alno艣膰 wychowawcza lub rozszerzenie i wzbogacenie form dzia艂alno艣ci dydaktycznej, wychowawczej i opieku艅czej szko艂y.

Przewodnicz膮cym Rady Pedagogicznej jest dyrektor szko艂y.

Zebrania rady pedagogicznej s膮 organizowane przed rozpocz臋ciem roku szkolnego w ka偶dym okresie (semestrze) w zwi膮zku z klasyfikacj膮, promowaniem uczni贸w, po zako艅czeniu rocznych zaj臋膰 dydaktyczno-wychowawczych oraz w miar臋 bie偶膮cych potrzeb. Zebrania mog膮 by膰 organizowane na wniosek organu sprawuj膮cego nadz贸r pedagogiczny, z inicjatywy dyrektora szko艂y, organu prowadz膮cego szko艂臋 albo co najmniej 1/3 cz艂onk贸w rady pedagogicznej.

Dyrektor szko艂y przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej ni偶 dwa razy w roku szkolnym, informacj臋 o dzia艂alno艣ci szko艂y oraz wnioski wynikaj膮ce ze sprawowania nadzoru pedagogicznego.

Do kompetencji Rady Pedagogicznej nale偶y:

zatwierdzenie plan贸w pracy szko艂y;

zatwierdzenie wynik贸w klasyfikacji i promocji uczni贸w;

podejmowanie uchwa艂 w sprawie innowacji i eksperyment贸w pedagogicznych w szkole;

ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli;

podejmowanie uchwa艂 w sprawach skre艣lenia z listy uczni贸w;

podejmowanie uchwa艂 w sprawie ustalenia szkolnego zestawu program贸w nauczania i szkolnych zestaw贸w podr臋cznik贸w, po zasi臋gni臋ciu opinii Rady Rodzic贸w.

Rada Pedagogiczna opiniuje:

organizacj臋 pracy szko艂y w tym tygodniowy rozk艂ad zaj臋膰 lekcyjnych i pozalekcyjnych;

wnioski dyrektora szko艂y w sprawie przydzia艂u nauczycielom odznacze艅, nagr贸d i innych wyr贸偶nie艅;

propozycje dyrektora szko艂y w sprawie przydzia艂u nauczycielom sta艂ych prac w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowych p艂atnych zaj臋膰 dydaktyczno-wychowawczych;

projekt planu finansowego szko艂y.

Dyrektor szko艂y wstrzymuje wykonanie uchwa艂 Rady Pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwa艂y dyrektor niezw艂ocznie zawiadamia Starost臋 Ostro艂臋ckiego, kt贸ry uchyla uchwa艂臋 w razie stwierdzenia jej niezgodno艣ci z przepisami prawa. Decyzja Starosty Ostro艂臋ckiego jest ostateczna.

Rada Pedagogiczna mo偶e wyst臋powa膰 z wnioskiem do Starosty Ostro艂臋ckiego o odwo艂anie z funkcji dyrektora lub do dyrektora o odwo艂anie nauczyciela ze stanowiska wicedyrektora.(Art. 42, ust. 2 Ustawy o Systemie O艣wiaty).

Rad臋 Pedagogiczn膮 zwo艂uje dyrektor powiadamiaj膮c cz艂onk贸w rady o posiedzeniu na 3 dni przed jej terminem.

Nadzwyczajne posiedzenie Rady Pedagogicznej zwo艂uje dyrektor na wniosek 30% cz艂onk贸w rady i wyznacza termin posiedzenia z 1-dniowym wyprzedzeniem informuj膮c o tym cz艂onk贸w Rady.

Uchwa艂y Rady Pedagogicznej s膮 podejmowane zwyk艂膮 wi臋kszo艣ci膮 g艂os贸w w obecno艣ci co najmniej po艂owy jej cz艂onk贸w. Zebrania Rady Pedagogicznej s膮 protoko艂owane.
Nauczyciele i wszystkie osoby bior膮ce udzia艂 w zebraniu rady pedagogicznej zobowi膮zani s膮 do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, kt贸re mog膮 narusza膰 dobro osobiste uczni贸w lub ich rodzic贸w, a tak偶e nauczycieli i innych pracownik贸w szko艂y.

搂19
Rada Rodzic贸w stanowi reprezentacj臋 rodzic贸w uczni贸w Zespo艂u Szk贸艂 Powiatowych im. Ks. Adama Bargielskiego w Myszy艅cu. Mo偶e ona wyst臋powa膰 do Rady Pedagogicznej, dyrektora szko艂y z wnioskami i opiniami dotycz膮cymi wszystkich spraw szko艂y.

W sk艂ad Rady Rodzic贸w wchodz膮 po jednym przedstawicielu rad oddzia艂owych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodzic贸w uczni贸w danego oddzia艂u.

W celu wspierania dzia艂alno艣ci statutowej szko艂y, rada rodzic贸w mo偶e gromadzi膰 fundusze z dobrowolnych sk艂adek rodzic贸w oraz innych 藕r贸de艂. Zasady wydatkowania funduszy rady rodzic贸w okre艣la regulamin, o kt贸rym mowa w ust. 4.

Rada rodzic贸w uchwala regulamin swojej dzia艂alno艣ci, w kt贸rym okre艣la w szczeg贸lno艣ci wewn臋trzne struktury i tryb pracy rady.

Do kompetencji rady rodzic贸w nale偶y:

uchwalanie w porozumieniu z rad膮 pedagogiczn膮:

a) programu wychowawczego szko艂y obejmuj膮cego wszystkie tre艣ci i dzia艂ania o charakterze wychowawczym skierowane do uczni贸w, realizowanego przez nauczycieli;

b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczni贸w oraz do potrzeb danego 艣rodowiska, obejmuj膮cego wszystkie tre艣ci i dzia艂ania o charakterze profilaktycznym, skierowane do uczni贸w, nauczycieli i rodzic贸w;

c) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywno艣ci kszta艂cenia lub wychowania szko艂y;

d) opiniowanie projektu planu finansowego sk艂adanego przez dyrektora szko艂y.

Szczeg贸艂owy tryb przeprowadzania wybor贸w do rady rodzic贸w:

Wybory do rady rodzic贸w s膮 przeprowadzane we wrze艣niu na pierwszym zebraniu rodzic贸w ka偶dego oddzia艂u. Wybory odbywaj膮 si臋 bez wzgl臋du na frekwencj臋 rodzic贸w na zebraniu;

zgromadzeni na zebraniu rodzice uczni贸w danego oddzia艂u wybieraj膮 ze swego grona rad臋 oddzia艂ow膮 (tr贸jki klasowe);

rada oddzia艂owa nie powinna liczy膰 nie mniej ni偶 trzy osoby. O liczebno艣ci rady oddzia艂owej decyduj膮 rodzice danego oddzia艂u;

do udzia艂u w wyborach do rady oddzia艂owej s膮 uprawnieni rodzice dzieci danego oddzia艂u. Jedno dziecko mo偶e by膰 reprezentowane w wyborach tylko przez jednego rodzica;

wybory do rad oddzia艂owych przeprowadza komisja skrutacyjna wybrana w g艂osowaniu jawnym spo艣r贸d uczestnik贸w zebrania. Do komisji nie mog膮 wchodzi膰 osoby kandyduj膮ce do rady oddzia艂owej;
wybory odbywaj膮 si臋 w g艂osowaniu tajnym, na zasadach ustalonych przez rodzic贸w uczestnicz膮cych w zebraniu. Je偶eli trzecia (w przypadku trzyosobowej rady oddzia艂owej) i kolejne osoby uzyskuj膮 t膮 sam膮 liczb臋 g艂os贸w, g艂osowanie na te osoby zostaje powt贸rzone;

osoba, kt贸ra otrzyma najwi臋ksz膮 liczb臋 g艂os贸w w wyborach do rady oddzia艂u jest jednocze艣nie wybrana do rady rodzic贸w, je偶eli zebranie rodzic贸w oddzia艂u nie postanowi inaczej. Je偶eli dwie lub wi臋cej os贸b uzyska tak膮 sam膮 liczb臋 g艂os贸w, g艂osowanie powtarza si臋 dla tych os贸b;

je艣li w ci膮gu roku szkolnego ze sk艂adu rady rodzic贸w odejdzie przedstawiciel danego oddzia艂u zarz膮dza si臋 wybory uzupe艂niaj膮ce w tym oddziale. Zasady wyboru przedstawiciela oddzia艂u w wyborach uzupe艂niaj膮cych ustala rada rodzic贸w;

spo艣r贸d os贸b, kt贸re uzyska艂y drugi co do liczby g艂os贸w wynik w wyborach do rad oddzia艂owych wy艂ania si臋 kandydat贸w do komisji rewizyjnej rady rodzic贸w. W przypadku, gdy dwie osoby maj膮 r贸wn膮 liczb臋 g艂os贸w, g艂osowanie zostaje powt贸rzone;

kandydaci wy艂onieni na podstawie ust. 8 wybieraj膮 trzyosobow膮 komisj臋 rewizyjn膮. Pierwsze posiedzenie komisji rewizyjnej powinno odby膰 si臋 nie p贸藕niej ni偶 w ci膮gu 14 dni od terminu wybor贸w;

og艂oszenie wyniku wybor贸w, podanie do publicznej wiadomo艣ci sk艂ada rada rodzic贸w. Zwo艂anie jej pierwszego posiedzenia nale偶y do obowi膮zk贸w dyrektora szko艂y. Pierwsze posiedzenie rady rodzic贸w powinno si臋 odby膰 w terminie do 14 dni od terminu wybor贸w.

搂20
Samorz膮d Uczniowski tworz膮 wszyscy uczniowie szko艂y.

Zasady wybierania i dzia艂ania Zarz膮du Samorz膮du Uczniowskiego okre艣la regulamin uchwalony przez uczni贸w w g艂osowaniu r贸wnym tajnym i powszechnym. Regulamin samorz膮du nie mo偶e by膰 sprzeczny ze statutem szko艂y.

Rodzaje nagr贸d i kar stosowanych wobec uczni贸w oraz tryb odwo艂ywania si臋 od kar zawiera regulamin samorz膮du uczniowskiego, kt贸ry uwzgl臋dnia, 偶e wobec ucznia nie mog膮 by膰 stosowane kary naruszaj膮ce jego nietykalno艣膰 i godno艣膰 osobist膮.

Samorz膮d Uczniowski mo偶e przedstawia膰 Radzie Pedagogicznej, radzie rodzic贸w oraz dyrektorowi szko艂y wnioski i opinie o wszystkich sprawach dotycz膮cych 偶ycia szko艂y.

搂21
W szkole mog膮 dzia艂a膰, z wyj膮tkiem partii i organizacji politycznych, stowarzyszenia i organizacje, kt贸rych celem statutowym jest dzia艂alno艣膰 wychowawcza w艣r贸d m艂odzie偶y albo rozszerzenie i wzbogacenie form dzia艂alno艣ci dydaktycznej, wychowawczej i opieku艅czej szko艂y po uprzednim uzgodnieniu warunk贸w tej dzia艂alno艣ci oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej.

搂22
Rodzice i nauczyciele wsp贸艂pracuj膮 ze sob膮 w sprawach kszta艂cenia i wychowania dzieci.

Dyrektor szko艂y na og贸lnych zebraniach rodzic贸w przedstawia zadania i zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze szko艂y na dany rok szkolny.

Wychowawcy klas na spotkaniach klasowych informuj膮 rodzic贸w o zamierzeniach dydaktycznych i wychowawczych klasy, zapoznaj膮c z:

przepisami dotycz膮cymi oceniania, klasyfikowania i promowania uczni贸w oraz przeprowadzania egzamin贸w;

udzielaj膮 informacji o uczniu, jego zachowaniu, post臋pach i przyczynach trudno艣ci w nauce;

W terminie dw贸ch tygodni przed 艣r贸drocznym oraz 1 miesi膮ca przed ko艅coworocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej wychowawcy informuj膮 rodzic贸w w formie pisemnej lub ustnej o gro偶膮cych ocenach niedostatecznych z zaj臋膰 edukacyjnych i ocenie nieodpowiedniej z zachowania;

na tydzie艅 przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej, nauczyciele poszczeg贸lnych przedmiot贸w informuj膮 ucznia o przewidywanych dla niego stopniach okresowych (rocznych);

Spotkania z rodzicami organizuje si臋 co najmniej raz na semestr. Pierwsze spotkanie organizuje si臋 we wrze艣niu. Na spotkaniu tym informuje si臋 rodzic贸w o kryteriach oceniania z poszczeg贸lnych zaj臋膰 edukacyjnych i z zachowania.

搂23
Dyrektor szko艂y koordynuje dzia艂alno艣膰 organ贸w szko艂y gwarantuj膮c ka偶demu z nich mo偶liwo艣膰 swobodnego dzia艂ania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji.

Informacje dla Rady Pedagogicznej i uczni贸w dyrektor wydaje w formie zarz膮dze艅 wewn臋trznych, og艂osze艅 w gablotach do tego celu przeznaczonych oraz na zebraniach i apelach szkolnych.

Informacje i kontakt z rodzicami utrzymany jest przez uczni贸w oraz przez zawiadomienia telefoniczne i pisemne.

Rozdzia艂 IV
Organizacja szko艂y

搂24
Szczeg贸艂ow膮 organizacj臋 nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym okre艣la arkusz organizacji ZSP opracowany przez dyrektora, z uwzgl臋dnieniem szkolnego planu nauczania do dnia 30 kwietnia ka偶dego roku. Arkusz organizacji szko艂y zatwierdza organ prowadz膮cy do dnia 30 maja danego roku.

W arkuszu organizacji ZSP zamieszcza si臋 w szczeg贸lno艣ci: liczb臋 pracownik贸w szko艂y, w tym pracownik贸w zajmuj膮cych stanowiska kierownicze, liczb臋 godzin zaj臋膰 edukacyjnych finansowanych ze 艣rodk贸w przydzielonych przez organ prowadz膮cy oraz liczb臋 godzin zaj臋膰 prowadzonych przez poszczeg贸lnych nauczycieli.

Na podstawie arkusza organizacji ZSP dyrektor szko艂y, z uwzgl臋dnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozk艂ad zaj臋膰, okre艣laj膮cy organizacj臋 zaj臋膰 edukacyjnych.


搂25
1. Podstawow膮 form膮 pracy szko艂y s膮 zaj臋cia dydaktyczno-wychowawcze prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym (dotyczy szk贸艂 wymienionych w 搂 2 ust.6 pkt 1,2,3,4).

2. Podstawow膮 jednostk膮 organizacyjn膮 szko艂y jest oddzia艂, w kt贸rym przeci臋tna liczba uczni贸w winna wynosi膰3. od 25-30 uczni贸w.

4. Zaj臋cia lekcyjne rozpoczynaj膮 si臋 o godzinie 800 godzina lekcyjna trwa 45 min.

5. Ko艂a zainteresowa艅 i inne zaj臋cia nadobowi膮zkowe mog膮 by膰6. r贸wnie偶 prowadzone w formie wycieczek i wyjazd贸w.

7. Liczba uczestnik贸w k贸艂 i zespo艂贸w zainteresowa艅 oraz zaj臋膰8. fakultatywnych i innych zaj臋膰9. nadobowi膮zkowych finansowanych z bud偶etu szko艂y nie mo偶e by膰10. ni偶sza ni偶 12 uczni贸w.

11. Liczba uczestnik贸w zaj臋膰12. z gimnastyki korekcyjnej i kompensacyjnej nie powinna przekracza膰13. 12 os贸b.

14. W szkole policealnej oraz w ponadgimnazjalnym uzupe艂niaj膮cym liceum og贸lnokszta艂c膮cym podstawow膮 form膮 pracy s膮 konsultacje zbiorowe dla s艂uchaczy realizowane podczas dwudniowych zjazd贸w (sobota i niedziela) w ilo艣ci zapewniaj膮cej realizacj臋 liczby godzin obj臋tych ramowym planem nauczania. Dopuszcza si臋 mo偶liwo艣膰15. organizowania konsultacji indywidualnych w wymiarze 20% og贸lnej liczby godzin zaj臋膰16. w semestrze w dowolnie wybranych dniach tygodnia.

17. Zaj臋cia dydaktyczno-wychowawcze w roku szkolnym dziel膮 si臋 na dwa okresy(semestry),
I semestr - od dnia rozpocz臋cia zaj臋膰 dydaktyczno - wychowawczych we wrze艣niu do ostatniej soboty poprzedzaj膮cej ferie zimowe;

II semestr - od poniedzia艂ku wypadaj膮cego bezpo艣rednio po feriach zimowych do dnia zako艅czenia rocznych zaj臋膰 dydaktyczno - wychowawczych.

18. W zale偶no艣ci od warunk贸w pracy szko艂y, zaj臋cia dydaktyczno - wychowawcze mog膮 by膰19. realizowane w pi臋ciu lub sze艣ciu dniach tygodnia (nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych).

20. Dyrektor szko艂y podaje do publicznej wiadomo艣ci do dnia 15 czerwca szkolny zestaw program贸w nauczania i szkolny zestaw podr臋cznik贸w, kt贸re b臋d膮 obowi膮zywa膰21. od pocz膮tku nast臋pnego roku szkolnego.

22. W szko艂ach wymienionych w ust. 7 s艂uchacz promowany jest po ka偶dym semestrze.

23. Podstaw膮 oceniania i klasyfikowania s艂uchacza w szkole s膮 egzaminy semestralne przeprowadzone z poszczeg贸lnych obowi膮zkowych zaj臋膰24. edukacyjnych, okre艣lonych w szkolnym planie nauczania.

25. Do egzaminu semestralnego dopuszcza si臋 s艂uchacza, kt贸ry ucz臋szcza艂 na obowi膮zkowe konsultacje oraz uzyska艂 z wymaganych prac kontrolnych oceny uznane za pozytywne w Wewn膮trzszkolnym Systemie Oceniania szko艂y. W przypadku gdy s艂uchacz otrzyma艂 ocen臋 niedostateczn膮 z pracy kontrolnej, jest obowi膮zany wykona膰26. , w terminie okre艣lonym przez nauczyciela prowadz膮cego dane zaj臋cia edukacyjne, drug膮 prac臋 kontroln膮.

27. Do egzaminu semestralnego mo偶e by膰28. dopuszczony s艂uchacz, kt贸ry nie ucz臋szcza艂 z przyczyn usprawiedliwionych na obowi膮zkowe konsultacje, je艣li z wymaganych prac kontrolnych otrzyma艂 oceny pozytywne.

29. S艂uchacz, kt贸ry z przyczyn usprawiedliwionych nie przyst膮pi艂 do egzaminu semestralnego w wyznaczonym terminie zdaje ten egzamin w terminie dodatkowym, wyznaczonym przez dyrektora szko艂y.

30. Egzaminy semestralne z j臋zyka polskiego, j臋zyka obcego i matematyki sk艂adaj膮 si臋 z cz臋艣ci pisemnej i cz臋艣ci ustnej. Z pozosta艂ych zaj臋膰31. edukacyjnych egzaminy semestralne zdaje si臋 w formie ustnej.

32. W szkole policealnej s艂uchacz zdaje w ka偶dym semestrze egzaminy semestralne, w formie pisemnej, z dw贸ch przedmiot贸w zawodowych podstawowych dla zawodu, w kt贸rym si臋 kszta艂ci. Wyboru przedmiot贸w zawodowych dokonuje rada pedagogiczna. Decyzje w tej sprawie podaje si臋 do wiadomo艣ci s艂uchaczy na pierwszych zaj臋ciach w ka偶dym semestrze.

33. S艂uchacz szko艂y wymienionej w ust. 7 mo偶e by膰34. zwolniony z cz臋艣ci ustnej egzaminu semestralnego, o kt贸rym mowa w ust. 15, je偶eli z cz臋艣ci pisemnej tego egzaminu otrzyma艂 ocen臋 co najmniej bardzo dobr膮 oraz w ci膮gu semestru by艂 aktywny na zaj臋ciach, a z wymaganych prac kontrolnych uzyska艂 oceny pozytywne.

35. Zwolnienie, o kt贸rym mowa w ust. 17 jest r贸wnoznaczne ze zdaniem egzaminu semestralnego i uzyskanie z danych zaj臋膰36. edukacyjnych semestralnej oceny klasyfikacyjnej zgodnej z ocen膮 uzyskan膮 z cz臋艣ci pisemnej egzaminu semestralnego.

37. Na pro艣b臋 ucznia/rodzica (prawnego opiekuna) nauczyciel obowi膮zkowych zaj臋膰38. edukacyjnych ma obowi膮zek uzasadni膰39. ustalon膮 ocen臋, tj. poinformowa膰40. ucznia i jego rodzic贸w o poziomie jego osi膮gni臋膰41. edukacyjnych oraz o post臋pach w tym zakresie (min. O ewentualnych trudno艣ciach lub specjalnych uzdolnieniach oraz o jego postawie w trakcie zaj臋膰42. edukacyjnych).

43. Na wniosek ucznia lub jego rodzic贸w (prawnych opiekun贸w) sprawdzone i ocenione prace kontrolne oraz inna dokumentacja dotycz膮ca oceniania ucznia s膮 udost臋pniane do wgl膮du uczniowi lub jego rodzicom (prawnym opiekunom).

44. Oceny bie偶膮ce, oceny klasyfikacyjne 艣r贸droczne i ko艅coworoczne ustala si臋 w stopniach wed艂ug nast臋puj膮cej skali:

stopie艅 celuj膮cy - 6;

stopie艅 bardzo dobry - 5;

stopie艅 dobry - 4;

stopie艅 dostateczny - 3;

stopie艅 dopuszczaj膮cy - 2;

stopie艅 niedostateczny - 1;

Ucze艅 lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mog膮 zg艂osi膰 zastrze偶enia do dyrektora szko艂y, je偶eli uznaj膮, 偶e roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zaj臋膰 edukacyjnych lub roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zachowania zosta艂a ustalona niezgodnie z przepisami prawa, dotycz膮cymi trybu ustalania tej oceny. Zastrze偶enia mog膮 by膰 zg艂aszane w terminie 7 dni od dnia zako艅czenia zaj臋膰 dydaktyczno-wychowawczych.

Ucze艅, kt贸ry w wyniku ko艅coworocznej i semestralnej (nie dotyczy szk贸艂 wymienionych w 搂 2 ust.6 pkt 1,2,3,4) klasyfikacji uzyska艂 ocen臋 niedostateczn膮 z jednych zaj臋膰 edukacyjnych, mo偶e zdawa膰 egzamin poprawkowy. W wyj膮tkowych przypadkach Rada Pedagogiczna mo偶e wyrazi膰 zgod臋 na egzamin poprawkowy z dw贸ch zaj臋膰 edukacyjnych - uzasadniona usprawiedliwiona nieobecno艣膰 ucznia (dotyczy szk贸艂 wymienionych w 搂 2 ust.6 pkt 1,2,3,4).

Egzamin poprawkowy przeprowadza si臋 na pisemn膮 pro艣b臋 ucznia lub jego rodzic贸w, zg艂oszon膮 do dyrektora szko艂y nie p贸藕niej ni偶 na tydzie艅 przed zako艅czeniem zaj臋膰 dydaktycznych w danym roku szkolnym. Termin przeprowadzenia egzaminu ustala dyrektor szko艂y w ostatnim tygodniu ferii letnich. Zasady przeprowadzania egzamin贸w okre艣laj膮 odr臋bne przepisy (nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych).

Egzaminy poprawkowe w, ponadgimnazjalnym uzupe艂niaj膮cym liceum og贸lnokszta艂c膮cym dla doros艂ych oraz w szkole policealnej mog膮 by膰 przeprowadzone po ka偶dym semestrze.

Egzamin poprawkowy przeprowadza nauczyciel prowadz膮cy dane zaj臋cia edukacyjne po zako艅czeniu semestru jesiennego w terminie do ko艅ca lutego i po zako艅czeniu semestru wiosennego do 15 wrze艣nia.

Egzamin poprawkowy z j臋zyka polskiego, j臋zyka obcego i matematyki sk艂ada si臋 z cz臋艣ci pisemnej i cz臋艣ci ustnej. Z pozosta艂ych zaj臋膰 edukacyjnych egzamin poprawkowy zdaje si臋 w formie ustnej.

Ucze艅 nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecno艣ci mo偶e zadawa膰 egzamin klasyfikacyjny.

Egzamin klasyfikacyjny zdaje r贸wnie偶 ucze艅 realizuj膮cy indywidualny tok lub program nauki oraz ucze艅 spe艂niaj膮cy obowi膮zek szkolny poza szko艂膮;

Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza nauczyciel w艂a艣ciwego przedmioty w obecno艣ci innego nauczyciela tego samego lub pokrewnego przedmiotu. Je偶eli ucze艅 otrzyma w wyniku tego egzaminu ocen臋 niedostateczn膮 mo偶e odwo艂a膰 si臋 w terminie trzech dni do dyrektora szko艂y, kt贸ry powo艂uje komisj臋 egzaminacyjn膮. W sk艂ad komisji egzaminacyjnej wchodz膮: dyrektor szko艂y, nauczyciel danego przedmiotu, nauczyciel przedmiotu tego samego lub pokrewnego. Od oceny ustalonej przez komisje odwo艂anie nie przys艂uguje.

搂26
Szko艂a mo偶e przyjmowa膰 s艂uchaczy zak艂ad贸w kszta艂cenia nauczycieli oraz student贸w uczelni wy偶szych kszta艂c膮cych nauczycieli na praktyki pedagogiczne na podstawie pisemnego porozumienia zawartego mi臋dzy dyrektorem szko艂y a zak艂adem kszta艂cenia nauczycieli.

搂27
Szko艂a do realizacji cel贸w statutowych posiada:

3 pracownie informatyczne z dost臋pem do Internetu;

3 pracownie j臋zykowe;

13 klasopracowni;

Bibliotek臋;

sal臋 gimnastyczn膮;

szatni臋;

pomieszczenia gospodarczo-administracyjne.

搂28
W szkole funkcjonuje biblioteka, kt贸r膮 opiekuje si臋 odpowiedzialny nauczyciel.
Z biblioteki mog膮 korzysta膰 uczniowie oraz pracownicy szko艂y.
Zadania i zasady wsp贸艂pracy biblioteki szkolnej z uczniami, pracownikami szko艂y i innymi bibliotekami okre艣la regulamin biblioteki.

Rozdzia艂 V
Nauczyciele i inni pracownicy szko艂y

搂29
W szkole s膮 zatrudnieni nauczyciele, pracownicy administracji i obs艂ugi.

Zasady zatrudniania nauczycieli i innych pracownik贸w szk贸艂 okre艣laj膮 odr臋bne przepisy.

Nauczyciel prowadzi prac臋 dydaktyczno - wychowawcz膮 i opieku艅cz膮 oraz jest odpowiedzialny za jako艣膰 i wyniki tej pracy.

Nauczyciel, podczas lub w zwi膮zku z pe艂nieniem obowi膮zk贸w s艂u偶bowych, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych na zasadach okre艣lonych w Ustawie z dn. 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny.

Szczeg贸lne zadania nauczycieli to:

odpowiedzialno艣膰 za 偶ycie i zdrowie uczni贸w;

rzetelne realizowanie zada艅 zwi膮zanych z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szko艂y: dydaktyczn膮, wychowawcz膮 i opieku艅cz膮, w tym zada艅 zwi膮zanych z zapewnieniem bezpiecze艅stwa uczniom w czasie zaj臋膰 organizowanych przez szko艂臋;

znajomo艣膰 i rytmiczna realizacja obowi膮zuj膮cego aktualnie programu nauczania;

dba艂o艣膰 o pomoce dydaktyczno - wychowawcze i sprz臋t szkolny;

wspiera膰 ka偶dego ucznia w jego rozwoju;

bezstronno艣膰 i obiektywizm w ocenie uczni贸w oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczni贸w, jasno艣膰 oceniania;
szanowa膰 godno艣膰 osobist膮 uczni贸w;

udziela膰 pomocy w przezwyci臋偶eniu niepowodze艅 szkolnych w oparciu o rozpoznanie potrzeb uczni贸w;

doskonali膰 umiej臋tno艣ci dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej;

d膮偶y膰 do pe艂ni w艂asnego rozwoju osobowego;

informowa膰 rodzic贸w i uczni贸w o kryteriach oceniania z poszczeg贸lnych zaj臋膰 edukacyjnych;

kszta艂ci膰 i wychowywa膰 m艂odzie偶 w umi艂owaniu Ojczyzny, w poszanowaniu konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej, w atmosferze wolno艣ci sumienia dla ka偶dego cz艂owieka, dba膰 o kszta艂towanie u uczni贸w postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ide膮 demokracji, pokoju i przyja藕ni mi臋dzy lud藕mi r贸偶nych narod贸w, ras i 艣wiatopogl膮d贸w;

Zmiana nauczyciela przedmiotu mo偶e nast膮pi膰 gdy:

wyrazi na to zgod臋 lub sam z艂o偶y rezygnacj臋 z tej funkcji;

rodzice uczni贸w klasy, w kt贸rej uczy, zg艂osz膮 taki wniosek dyrektorowi. Wniosek powinien by膰 przedstawiony na zebraniu klasowym i uzyska膰 poparcie 木 g艂os贸w przy obecno艣ci co najmniej 木 liczby rodzic贸w uczni贸w klasy.

Ostateczn膮 decyzj臋 w sprawie zmiany nauczyciela przedmiotu podejmuje dyrektor po zapoznaniu si臋 z wyja艣nieniami wszystkich stron.

搂30
Zadaniem wychowawcy jest sprawowanie opieki wychowawczej nad klas膮 a w szczeg贸lno艣ci:

tworzenie warunk贸w wspomagaj膮cych rozw贸j ucznia, proces jego uczenia si臋 oraz
przygotowania do 偶ycia w rodzinie i spo艂ecze艅stwie;

inspirowanie i wspomaganie dzia艂a艅 zespo艂owych uczni贸w;

podejmowanie dzia艂a艅 umo偶liwiaj膮cych rozwi膮zywanie konflikt贸w w zespole uczni贸w oraz pomi臋dzy uczniami a innymi cz艂onkami spo艂eczno艣ci szkolnej.

Wychowawca w celu realizacji powy偶szych zada艅:

otacza indywidualn膮 opiek膮 ka偶dego wychowanka;

planuje i organizuje wsp贸lnie z uczniami i rodzicami r贸偶ne formy 偶ycia zespo艂owego;

rozwijaj膮ce jednostk臋 i integruj膮ce zesp贸艂 uczniowski;

ustala tre艣ci i formy zaj臋膰 tematycznych na godzinie do dyspozycji wychowawcy;

wsp贸艂dzia艂a z nauczycielami ucz膮cymi w jego klasie oraz pedagogiem szkolnym uwzgl臋dniaj膮c z nim i koordynuj膮c ich dzia艂ania wobec og贸艂u uczni贸w, a tak偶e wobec tych, kt贸rym potrzebna jest indywidualna opieka;
utrzymuje kontakt z rodzicami uczni贸w, w celu poznania i ustalenia potrzeb opieku艅czo
wychowawczych ich dzieci oraz udziela pomocy w ich dzia艂aniach wychowawczych;

wsp贸艂pracuje ze specjalistami 艣wiadcz膮cymi pomoc w rozpoznawaniu potrzeb i trudno艣ci
a tak偶e zainteresowa艅 i szczeg贸lnych uzdolnie艅 uczni贸w.

Pocz膮tkuj膮cy nauczyciele - wychowawcy maj膮 pomoc merytoryczn膮 i metodyczn膮 ze strony w艂a艣ciwych plac贸wek instytucji o艣wiatowej.

Rozdzia艂 VI
Uczniowie szko艂y
搂31
1. Uczniowie s膮 przyjmowani do szko艂y po uko艅czeniu gimnazjum i z艂o偶eniu egzaminu gimnazjalnego obowi膮zuj膮cego w danym roku szkolnym (dotyczy szk贸艂 wymienionych w 搂 2 ust.6 pkt 1,2,3,4), po uko艅czeniu szko艂y zasadniczej (ponadgimnazjalne uzupe艂niaj膮ce liceum og贸lnokszta艂c膮ce), po uko艅czeniu szko艂y daj膮cej wykszta艂cenie 艣rednie (szko艂a policealna). Szczeg贸艂owe zasady rekrutacji na dany rok szkolny ustala dyrektor w porozumieniu z Rad膮 Pedagogiczn膮.

2. O przyj臋ciu kandydata do klasy pierwszej decyduje uzyskana przez niego lokata na listach kandydat贸w do oddzia艂贸w klasy pierwszej w wyniku post臋powania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego.
Kandydaci niepe艂nosprawni ubiegaj膮cy si臋 o przyj臋cie do szko艂y powinni posiada膰 orzeczenie
o potrzebie kszta艂cenia specjalnego wydane przez zesp贸艂 orzekaj膮cy dzia艂aj膮cy w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
Pierwsze艅stwo w przyj臋ciu do szko艂y, w przypadku r贸wnorz臋dnych wynik贸w uzyskanych
w post臋powaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym, maj膮:

sieroty i wychowankowie dom贸w dziecka, rodzinnych dom贸w dziecka i rodzin zast臋pczych;

kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolno艣ciach, kt贸rzy mieli ustalony indywidualny program i tok nauki;

kandydaci z problemami zdrowotnymi ograniczaj膮cymi mo偶liwo艣膰 wyboru kierunku kszta艂cenia, potwierdzonymi opini膮 publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej,
w tym publicznej poradni specjalistycznej;

kandydaci, kt贸rzy osi膮gn臋li wi臋ksz膮 艣redni膮 liczon膮 z przedmiot贸w obowi膮zkowych: j臋zyk polski, matematyka, historia, fizyka, biologia, geografia, chemia, wychowanie fizyczne, informatyka (ewentualnie technologia informacyjna lub elementy informatyki);

kandydaci z wi臋ksz膮 liczb膮 punkt贸w z przedmiot贸w przyrodniczych do klasy
z rozszerzonymi zaj臋ciami z biologii;
kandydaci z wi臋ksz膮 liczb膮 punkt贸w z j臋zyk贸w obcych do klasy z rozszerzonymi zaj臋ciami
z j臋zyk贸w obcych;

kandydaci z wy偶sz膮 ocen膮 z zachowania.

3. Z艂o偶enie przez kandydat贸w - zakwalifikowanych do przyj臋cia - orygina艂u 艣wiadectwa
i orygina艂u za艣wiadczenia o szczeg贸lnych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum oraz o艣wiadczenie woli podj臋cia nauki w danej szkole w terminie zgodnym z harmonogramem post臋powania kwalifikacyjno-rekrutacyjnego jest podstaw膮 do umieszczenia na li艣cie przyj臋tych do klasy pierwszej. Nie z艂o偶enie w odpowiednim terminie kt贸regokolwiek z wymaganych dokument贸w okre艣lonych w kryteriach rekrutacji spowoduje niedopuszczenie kandydata do post臋powania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego.
]
4. Kandydaci w post臋powaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym za swoje osi膮gni臋cia otrzymuj膮 okre艣lon膮 liczb臋 punkt贸w. Punkty przyznawane s膮 za: egzamin gimnazjalny, za oceny na 艣wiadectwie uko艅czenia gimnazjum z j臋zyka polskiego i trzech wybranych obowi膮zkowych zaj臋膰5. edukacyjnych oraz za inne osi膮gni臋cia wymienione na 艣wiadectwie uko艅czenia gimnazjum zgodnie z Zarz膮dzeniem Mazowieckiego Kuratora O艣wiaty na dany rok szkolny.
]
6. Przez okre艣lenie "przedmioty wybrane dla klasy" rozumie si臋:


Klasa/profil Przedmioty wybrane w klasie
Liceum Og贸lnokszta艂c膮ce matematyka, biologia, historia
Liceum Profilowane:
zarz膮dzanie informacj膮 matematyka, informatyka, technika
ekonomiczno-administracyjny matematyka, informatyka, geografia
rolniczo-spo偶ywczy matematyka, biologia, technika
Technikum:
technik informatyk matematyka, informatyka, technika
technik ekonomista matematyka, informatyka, geografia
Zasadnicza Szko艂a Zawodowa
klasy wielozawodowe matematyka, technika, wychowanie fizyczne

Do szko艂y mog膮 by膰 przyjmowani kandydaci w wieku od 16 do 17 lat i mog膮 ucz臋szcza膰 do szko艂y nie d艂u偶ej ni偶 do uko艅czenia 21 roku 偶ycia (nie dotyczy szko艂y dla doros艂ych).

Nad uczniami mieszkaj膮cymi na stancjach opiek臋 sprawuj膮 wychowawcy klas.

搂32
1. Prawa i obowi膮zki ucznia okre艣la si臋 w oparciu o nast臋puj膮ce zasady:

Ucze艅 ma prawo do:

a) w艂a艣ciwie zorganizowanego procesu kszta艂cenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umys艂owej,

b) opieki wychowawczej (nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych) i warunk贸w pobytu w szkole zapewniaj膮cych bezpiecze艅stwo,

c) ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej b膮d藕 psychicznej oraz poszanowania jego godno艣ci,

d) korzystania z pomocy stypendialnej zgodnie z odr臋bnymi przepisami (nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych),

e) znajomo艣ci programu nauczania na dany rok szkolny,

f) redagowania i wydawania gazetki szkolnej,

g) znajomo艣ci na bie偶膮co ocen z poszczeg贸lnych zaj臋膰h) edukacyjnych,
i) bycia poinformowanym o aktualnie obowi膮zuj膮cych zasadach oceniania, klasyfikowania i promowania,

j) wybierania i bycia wybieranym do w艂adz samorz膮du uczniowskiego (nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych),

k) zwracania si臋 do samorz膮du uczniowskiego, wychowawcy klasy, rady rodzic贸w (nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych), opiekuna oddzia艂u (szko艂y dla doros艂ych), dyrektora szko艂y we wszystkich sprawach i uzyskiwania od nich pomocy w r贸偶nych sytuacjach 偶yciowych.

l) 偶yczliwego podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno - wychowawczym,

m) swobody wyra偶ania my艣li i przekona艅 w szczeg贸lno艣ci dotycz膮cych 偶ycia szko艂y a tak偶e 艣wiatopogl膮dowych i religijnych, je偶eli nie narusza tym dobra innych os贸b,
n) rozwijania zainteresowa艅, zdolno艣ci i talent贸w,
o) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny ustalonych sposob贸w kontroli post臋p贸w w nauce,

p) korzystania z poradnictwa psychologiczno - pedagogicznego i zawodowego,

q) korzystania z pomieszcze艅 szkolnych, sprz臋tu, 艣rodk贸w dydaktycznych, ksi臋gozbioru biblioteki podczas zaj臋膰r) pozalekcyjnych,

s) wp艂ywania na 偶ycie szko艂y przez dzia艂alno艣膰t) samorz膮dow膮 oraz zrzeszania si臋 w organizacjach dzia艂aj膮cych w szkole,

u) zg艂aszania organizacjom szkolnym uwag, wniosk贸w i postulat贸w dotycz膮cych wszystkich spraw uczni贸w oraz by膰v) poinformowanym o sposobie ich za艂atwienia.

Ucze艅 ma obowi膮zek wywi膮zywa膰 si臋 z obowi膮zk贸w ucznia:

systematycznie i aktywnie uczestniczy膰 w zaj臋ciach i 偶yciu szko艂y, nale偶ycie przygotowywa膰 si臋 do zaj臋膰, a tak偶e nie zak艂贸ca膰 przebiegu zaj臋膰 przez niew艂a艣ciwe zachowanie oraz zabrania si臋 u偶ywania telefonu kom贸rkowego w czasie zaj臋膰 edukacyjnych;

przestrzega膰 zasad kultury wsp贸艂偶ycia w odniesieniu do koleg贸w, nauczycieli i innych pracownik贸w szko艂y;

przedstawiania w ci膮gu tygodnia od ostatniego dnia nieobecno艣ci na zaj臋ciach edukacyjnych pisemnego usprawiedliwienia nieobecno艣ci w formie: za艣wiadczenia lekarskiego, o艣wiadczenia rodzic贸w lub pe艂noletniego ucznia o uzasadnionej przyczynie nieobecno艣ci;

dba膰 o bezpiecze艅stwo i zdrowie w艂asne oraz innych os贸b;

post臋powa膰 zgodnie z dobrem spo艂eczno艣ci szkolnej, dba膰 o 艂ad i porz膮dek w szkole;

przestrzega膰 zasad ubierania si臋 na terenie szko艂y:

a) noszenie skromnego, schludnego stroju, dbanie o estetyk臋 wygl膮du zewn臋trznego,

b) zakaz noszenia przezroczystych lub ods艂aniaj膮cych brzuch bluzek,

c) odkrywania bielizny, noszenia odzie偶y ze zbyt g艂臋bokim dekoltem, noszenia odzie偶y reklamuj膮cych napoje alkoholowe, papierosy i inne u偶ywki, ubra艅 na kt贸rych nadrukowane s膮 obra藕liwe sformu艂owania,

szanowa膰 chroni膰 a w miar臋 mo偶liwo艣ci pomna偶a膰 w艂asn膮 prac膮 oraz inicjatywami mienie szkolne - by膰 oszcz臋dnym i gospodarnym;

przeciwdzia艂a膰 wszelkim przejawom nieodpowiedzialno艣ci oraz lekcewa偶enia obowi膮zk贸w ucznia;

dba膰 o honor i tradycje szko艂y;

przestrzega膰 ustale艅 organ贸w i w艂adz szkolnych;

dba膰 o pi臋kno mowy ojczystej;

godne, kulturalne zachowanie si臋 w szkole i poza ni膮;

okazywa膰 szacunek innym osobom.

Ka偶dy ucze艅 posiada str贸j galowy, kt贸ry ma obowi膮zek nosi膰 w czasie:

uroczysto艣ci szkolnych wynikaj膮cych z ceremonia艂u szkolnego oraz 艣wi膮t narodowych;

imprez okoliczno艣ciowych, je偶eli tak膮 decyzj臋 podejmie wychowawca klasy lub rada pedagogiczna.
4. Przez str贸j galowy nale偶y rozumie膰5. :

dla dziewcz膮t ciemna sp贸dnica i bia艂a bluzka;

dla ch艂opc贸w ciemne spodnie i bia艂a koszula.

6. Ka偶dy ucze艅 zobowi膮zany jest do noszenia identyfikator贸w szko艂y i do zmiany obuwia na kapcie. Na lekcjach wychowania fizycznego ucznia obowi膮zuje noszenie odpowiedniego obuwia sportowego.

7. Wobec uczni贸w naruszaj膮cych regulamin uczniowski stosowane s膮 nast臋puj膮ce kary: (nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych)

upomnienie wychowawcy klasy;

upomnienie lub nagana dyrektora szko艂y w obecno艣ci wychowawcy klasy (obni偶enie oceny z zachowania);

upomnienie lub nagana dyrektora szko艂y udzielona publicznie wobec uczni贸w (j.w);

przeniesienie do r贸wnoleg艂ej klasy w swojej szkole;

przeniesienie do innej szko艂y;

ograniczenie mo偶liwo艣ci brania udzia艂u w imprezach szkolnych;
pisemne powiadomienie rodzic贸w o nagannym zachowaniu ucznia;

pisemne powiadomienie zak艂adu pracy o nagannym zachowaniu ucznia w przypadku m艂odocianych pracownik贸w (uczni贸w ZSZ);

skre艣lenie z listy uczni贸w na podstawie uchwa艂y Rady Pedagogicznej, po zasi臋gni臋ciu opinii samorz膮du uczniowskiego (Art. 39, ust. 2 Ustawy o Systemie O艣wiaty) (nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych).

Ucze艅 zostaje skre艣lony w przypadku:

1) braku wa偶nej umowy podpisanej z zak艂adem pracy (uczniowie Zasadniczej Szko艂y Zawodowej - m艂odociani pracownicy);

2) ra偶膮cego naruszenia regulaminu szko艂y;

3) nieusprawiedliwionej ci膮g艂ej nieobecno艣ci d艂u偶szej ni偶 1 miesi膮c, po uprzednim poinformowaniu opiekun贸w ucznia(tylko w szkole dla m艂odzie偶y);

4) nie otrzymania promocji po raz drugi w tej samej klasie;

5) konfliktu z prawem;

6) Od decyzji Rady Pedagogicznej w przypadku skre艣lenia z listy uczni贸w przys艂uguje
uczniom prawo odwo艂ania do organu prowadz膮cego szko艂臋 w terminie 14 dni.

Karze podlegaj膮 nast臋puj膮ce zachowania w szkole i poza ni膮:

7) naruszenie godno艣ci osobistej;

8) naruszenie nietykalno艣ci cielesnej;

9) niszczenie mienia;

10) rozpowszechnianie na艂og贸w;

11) lekcewa偶enie obowi膮zk贸w szkolnych;

12) zaw艂aszczenie mienia, kradzie偶.

Kary zostaj膮 wymierzane w przypadku, gdy inne 艣rodki wychowawcze nie odnosz膮 pozytywnych skutk贸w. O ka偶dej karze szko艂a informuje rodzic贸w (prawnych opiekun贸w uczni贸w) w formie pisemnej i informuje o trybie odwo艂ania.

Kopi臋 decyzji o udzieleniu kary przechowuje si臋 w aktach osobowych ucznia.

Od na艂o偶onej kary ucze艅 (prawny opiekun) ma prawo odwo艂a膰 si臋 do:

13) dyrektora szko艂y od kary wymierzonej przez wychowawc臋 klasy;

14) rady pedagogicznej od kary wymierzonej przez dyrektora, za wyj膮tkiem kary skre艣lenia z listy uczni贸w;
15) Mazowieckiego Kuratora O艣wiaty Delegatura w Ostro艂臋ce za po艣rednictwem dyrektora szko艂y od kary skre艣lenia z listy uczni贸w;

16) Rzecznika Praw Ucznia w przypadku stwierdzenia naruszenia praw ucznia;

Odwo艂ania od kary maj膮 zawsze charakter pisemny i s膮 wnoszone w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

Organ do kt贸rego wp艂yn臋艂o odwo艂anie ma obowi膮zek rozpatrzenia odwo艂ania w ci膮gu 14 dni od jego wp艂yni臋cia. Decyzja powy偶szych organ贸w jest ostateczna. Do czasu rozpatrzenia odwo艂ania decyzja jest zawieszona.

Ka偶da z wymierzonych kar mo偶e zosta膰 zawieszona na pro艣b臋 i por臋czenie wychowawcy, Rady Rodzic贸w lub Samorz膮du Uczniowskiego.

1) pisemn膮 pro艣b臋 o zawieszenie kary nale偶y z艂o偶y膰2) do dyrektora szko艂y w ci膮gu trzech dni od daty jej udzielenia (otrzymania decyzji).

3) wykonanie kar zawiesza dyrektor szko艂y do czasu jej ponownego rozpatrzenia.

4) je偶eli kara zosta艂a wyznaczona w wyniku uchwa艂y Rady Pedagogicznej i nast臋pnie jej wykonanie zosta艂o zawieszone przez dyrektora szko艂y, to okres zawieszenia trwa tylko do nast臋pnego posiedzenia Rady Pedagogicznej.

5) kara mo偶e by膰6) zawieszona tylko jeden raz.

7) rada pedagogiczna na najbli偶szym posiedzeniu rozpatruje zasadno艣膰8) wyznaczonej kary, podejmuje ostateczn膮 uchwa艂臋 o ukaraniu ucznia.

9) wstrzymanie wykonania takiej uchwa艂y wymaga powiadomienia Mazowieckiego Kuratora O艣wiaty.

W przypadku naruszenia przez ucznia prawa karnego szko艂a powiadamia o tym fakcie policj臋.

Kary nie mog膮 by膰 stosowane w spos贸b naruszaj膮cy godno艣膰 i nietykalno艣膰 osobist膮 ucznia.

Udzielenie kary powoduje obni偶enie oceny z zachowania, kary z ust. 6 pkt 2 i 3 zachowuj膮 swoj膮 moc przy ustalaniu oceny rocznej z zachowania.

Rada Pedagogiczna mo偶e podj膮膰 uchwa艂臋 o niepromowaniu do klasy programowo wy偶szej lub uko艅czeniu szko艂y przez ucznia, kt贸remu w danej szkole po raz drugi z rz臋du ustalono nagann膮 roczn膮 ocen臋 klasyfikacyjn膮 z zachowania.

Ucze艅, kt贸remu w danej szkole po raz trzeci ustalono nagann膮 roczn膮 ocen臋 klasyfikacyjn膮 z zachowania nie otrzymuje promocji do klasy programowo wy偶szej, a ucze艅 klasy programowo najwy偶szej w danym typie szko艂y nie uko艅czy szko艂y.

Regulamin samorz膮du uczniowskiego okre艣la r贸wnie偶 nagrody i wyr贸偶nienia, jakie mog膮 by膰 stosowane dla wyr贸偶niaj膮cych si臋 uczni贸w, oraz tryb ich przyznawania (nie dotyczy szk贸艂 dla doros艂ych).

Przy ustaleniu oceny z zachowania bierze si臋 pod uwag臋 opini臋 o uczniu z praktyki i kursu.
22. Ucze艅 mo偶e by膰23. nagradzany za:

osi膮gni臋cia w nauce;

zachowanie;

frekwencj臋;

osi膮gni臋cia sportowe;

udzia艂 w konkursach i olimpiadach;

prac臋 na rzecz szko艂y (w SU itp.);

punkty dla doros艂ych od 1 do 6 nie dotycz膮 szk贸艂 dla doros艂ych.

Rozdzia艂 VII
Sztandar i ceremonia艂

搂 33
Szko艂a posiada sztandar oraz szkolny ceremonia艂.

Sztandar szkolny:

jest z艂o偶ony z dw贸ch p艂at贸w materia艂u:

- awers: p艂at zielony z wyhaftowanym popiersiem patrona szko艂y,

- rewers: p艂at w barwach narodowych, na tle kt贸rych widnieje god艂o Polski,

- p艂aty zszyte, lamowane z艂ot膮 fr臋dzl膮 s膮 zamocowane na drzewcu. Drzewiec
zako艅czony jest grotem w kszta艂cie god艂a pa艅stwowego.

wprowadzony jest przez Poczet Sztandarowy podczas uroczysto艣ci szkolnych i pa艅stwowych, w kt贸rych uczestniczy spo艂eczno艣膰 szkolna,

w sk艂ad Pocztu Sztandarowego wchodz膮 uczniowie wyr贸偶niaj膮cy si臋 w nauce, o nienagannej postawie i wzorowym zachowaniu,

Sztandar jest przechowywany na terenie szko艂y w zamkni臋tej gablocie, w tej samej gablocie s膮 insygnia pocztu sztandarowego,

Sztandar mo偶e bra膰 udzia艂 w uroczysto艣ciach rocznicowych organizowanych przez administracj臋 samorz膮dow膮 i pa艅stwow膮 oraz uroczysto艣ciach religijnych: Mszy 艣w., uroczysto艣ciach pogrzebowych itp.,

Ceremonia艂 szko艂y.

Dzie艅 Szko艂y: dzie艅 10 listopada jest 艣wi臋tem szko艂y, obchodzonym w dniu nadania szkole imienia Patrona szko艂y Ks. A. Bargielskiego. Dzie艅 Szko艂y jest wolny od zaj臋膰 dydaktycznych. Ca艂a spo艂eczno艣膰 szkolna uczestniczy w uroczystym apelu oraz imprezach artystycznych i towarzyskich. W sytuacji gdy dzie艅 10 listopada zgodnie z kalendarzem przypada na dzie艅 wolny od zaj臋膰 dydaktycznych, uroczyste obchody Dnia Szko艂y odb臋d膮 si臋 w pierwszym dniu zaj臋膰 dydaktycznych po 10 listopada lub dzie艅 wcze艣niej.

dni Galowe, w kt贸rych szko艂a dekoruje budynek flag膮 pa艅stwow膮:

- dzie艅 rozpocz臋cia i zako艅czenia roku szkolnego,

- uroczysto艣ci rocznicowe: 艢wi臋to Niepodleg艂o艣ci, Konstytucja 3 Maja,

- Dzie艅 Szko艂y,

- Dzie艅 Edukacji Narodowej.

ceremonia艂 uroczysto艣ci szkolnych z udzia艂em sztandaru jest za艂膮cznikiem do statutu.

Rozdzia艂 VIII
Postanowienia ko艅cowe
搂33
Zmiany w statucie mog膮 by膰 dokonywane uchwa艂膮 Rady Pedagogicznej na zasadach okre艣lonych w art. 42 ust. 1 oraz art. 52, ust. 2 Ustawy z dnia 7 wrze艣nia 1991r. o systemie o艣wiaty.
Dyrektor szko艂y jest upowa偶niony do opublikowania w drodze zarz膮dzenia tekstu jednolitego statutu.
Autor : 
Zredagowa艂(a) : Piotr Masiak
Data wprowadzenia : 2008-10-23 13:39:44
Data ostatniej modyfikacji : 2008-10-23 13:39:44
Liczba wy艣wietle艅 : 2912

Redaktor  Data modyfikacji 
Piotr Masiak  23.10.2008 13:41poka偶 t膮 wersj臋



licznik odwiedzin: 192835